Ahogy Frankfurtban, úgy Genfben is a Fiat standja volt a leginkább emberközeli hely, a dekorációt gyermekrajzok alapján készítették el.

Fotó: Gulyás Péter [origo]



Az olaszok kiállítóterületén a 0,9 literes kéthengeres motor volt a fő attrakció. 65, 85 és 105 lóerős változatban készül majd a Multiair szelepvezérléssel ellátott blokk, a középső, már turbóval lélegeztetett verzió nyártól lesz megvásárolható, elsőként az 500-asban. Autóba építve, és magában is kiállították a Twin-Air motort, utóbbi volt az érdekesebb, mert az Avatar című filmben látható Lélek-fához hasonló installáció közepébe tették.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Megjelent a Multiair technológia a Bravóban is, a 140 lóerős 1,4-es turbómotor a régi 120 lóerős T-Jetet váltja, és start-stop rendszert is kap, így kilométerenként csak 132 gramm szén-dioxidot bocsát ki. Ugyanez a motor 135 lóerővel a Punto Evóban is elérhető lett. Újdonság még a 95 lóerős 1,3-as Multijet dízel az 500-asban, és ennek az erőforrásnak a 85 lóerős kivitele a Punto Evo takarékosságra hangolt Eco változatában, szintén motorleállító rendszerrel.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A sajtótájékoztatók után a hoszteszek belekezdtek a Happy birthday to you című örökbecsűbe, az ünnepelt a Panda volt, ugyanis első változatát pontosan 30 évvel ezelőtt, ugyanitt mutatták be. Azóta több mint hatmillió példány kelt el a praktikus miniautóból, a harmadik generációt állítólag két éven belül bemutatják. Nekem különösen megható volt a kis ünneplés, ugyanis én is egy 18 éves Pandával járok, és én is idén töltöm be a harmadik x-et. A dal után begurítottak egy Panda alakú tortát, amelyet maga Lorenzo Sistino, a Fiat vezérigazgatója vágott fel az érdeklődőknek. Hamar elfogytak a köré rakott Panda modellautók, még úgy is, hogy az aljuk cukorral volt bevonva.