Az 1984 és 1994 között gyártott Lancia Thema a Fiat Cromával, az Alfa Romeo 164-gyel és a Saab 9000-rel osztozott a műszaki alapokon

Hamarosan felgyorsulnak az események a Lancia és a Chrysler körül. A lassan feledésbe merülő márkák a kínálatukból hiányzó modellek cserélgetésével segítenek egymáson. A tengerentúlon átmaszkírozva megjelennek az európai léptékű olasz autók, Európában pedig a Chrysler kíméli meg a Lanciát egy új csúcsmodell fejlesztési költségeitől. Úgy tűnik, a Fiat konszern minden áron megmenti prémiummárkáját.

Sárga-piros csík, 8.32 logók, a csomagtartóból kiemelkedő légterelő, egyedi hűtőmaszk és felnik különböztették meg a Ferrari-motoros csúcsmodellt a hétköznapi kivitelektől

Bár a német konkurensek legyűrésére nem sok esélyük van, reményeik szerint éppen elegendő vásárlót hoz lázba egy olasz nagyautó, de vajon a rajongók mit szólnak majd egy pajzsos 300C-hez? A mostanában felfrissített limuzin az utóbbi idők legjobban sikerült amerikai autója, egy igazi karakteres cirkáló, nem csoda, hogy minden második hollywoodi produkcióban feltűnik, a Thesis után azonban nehéz lesz bárkit ámulatba ejteni vele.

Enzo Ferrari nem engedte, hogy a Ferrari a típusnév része legyen, ezért csak egy Lancia by Ferrari felirat került a katalizátor nélkül 215 lóerős V8-asra

A pletykák szerint az olasz változat újra a Thema nevet kapja. A 300C szögletessége illik a nyolcvanas évekbeli elődhöz, hamisítatlan amerikai stílusa miatt azonban még a mérsékelt sikerhez is szükség lenne egy kis olasz kreativitásra. A márkabarátok biztosan többre tartanának egy Ferrarival közösen fejlesztett modellt, mint az F430 alapokon felélesztett, egyetlen példányban létező Stratos.

Bőrrel bevont műszerfal, süppedős szőnyeg, fabetét, puha fotelek, elektromos extrák tömkelege, és mobiltelefon az 1988-as második széria utasterében

Az olaszok valószínűleg többé nem lesznek olyan vakmerőek, hogy az új Thema orrába ismét Ferrari motort szereljenek, mint 1986-ban, amikor megszületett egy valószínűtlen csúcsmodell, a 8.32, amely a 308-asból származó V8-as hengereinek és szelepeinek számáról kapta a nevét. A Thema legvagányabb kiviteléből hat év alatt kevesebb mint négyezer darab készült, ebből 64 Rosso Corsa, vagyis Ferrari piros fényezést kapott.

Ferrari pirosban furcsán mutat az elegáns limuzin. Hiteles, de valamit sejtet a nem mindennapi teljesítményből, így oda a meglepetés

A Thema 8.32 egy értelmetlen konstrukció, megbízhatósági gondokkal, és a teljesítményénél is nagyobb értékvesztéssel, mi mégis szeretjük. Igazi szenvedéllyel alkotott különlegesség, melynek csodálatos hangja betölti a kézzel készített luxusbelsőt, száguldás közben a csomagtartóból légterelő emelkedik ki, a 215 lóerő tombolásba kezd, és már kezdhetünk is spórolni a következő tankolásra. A Lancia gyári filmjén keresztül belekóstolhatunk az élménybe.