A Bogár 1953-as szériája 1956 előtti, brit övezethez tartozó, alsó-szászországi rendszámmal.

Uwe Friedrichsen biztosan párás szemmel nézné végig a Volkswagen 1961-es reklámját. Egy kisfilmet, melyben a 76 éves hamburgi színész nem pusztán Bogár után vágyakozó fiatalkori önmagát láthatja viszont. A német népautót népszerűsítő alig több mint másfél perces összeállítás minden kockája egy kedves, letűnt korszakot idéz fel. Munkába siető emberekkel, családi idillel, rajzolt díszletekkel, vadonatúj Bogarakkal, szívbemarkoló zenei aláfestéssel, nyugalmat és boldogságot sugárzó jelenetekkel.

Uwe Friedrichsen

A klasszikus felépítésű reklám elején egy fiatalember lemarad a villamosról. Talán nem is bánja, hiszen ballonkabátos sorstársaival összezsúfolódva kellett volna megállókon át zötykölődnie. „Miért várakozna?” áll a feliraton, majd főszereplőnk bánatosan néz a mellette elszáguldó kocsik után, mire megszületik az elhatározás: „ kell egy autó”. Előkerül a jól ismert VW emblémás kulcs, hősünk pedig hirtelen a volán mögött találja magát. Most már frissen, kipihenten, otthonos környezetben járhat dolgozni, kabátra sincs szüksége.

Hétvégente kimozdulhat a családjával, gondtalanul élvezhetik a megérdemelt nyári szabadságot. Egy Volkswagen minden időben megbízható társ, a Bogár a szívhez szól. Most már egyértelmű a döntés: „kell egy Volkswagen”. Később az is kiderül, hogy nem csak a középosztálybeli férfiak, hanem háztartásbeli nők, munkások és úrihölgyek is a wolfsburgi kisautóról álmodoznak. 21 millióan valóban eljutottak a kereskedésekig. Nekik, és a lelkes rajongóknak köszönhető, hogy ma ehhez hasonló gyöngyszemek mellett működő, vezethető autók segítenek felidézni a múlt arra érdemes pillanatait.